Tortish xizmatining lokomotiv brigadasi
Nashr qilingan sana: 30.03.2023 11:06:23Koʻmir sanoatida ishlab chiqarish-xizmat koʻrsatish sohalari oʻzaro zanjir bilan bogʻlangan: ekskavator mashinistlari koʻmirni qazib yuklaydi, temir yoʻlchi va avtomobilchilar yukni olis va yaqin hududlarga tashiydilar. Bu borada "Oʻzbekkoʻmir" aksiyadorlik jamiyati "Temir yoʻl transporti" filiali jamoasining xizmati ham beqiyos.
– Bizning vazifamiz – koʻmir qazib oluvchi korxonalardan koʻmir va togʻ jinslarini tashishdan iborat, – deydi "Tortish xizmati" uchastkasi elektrovoz boʻlimi boshligʻi Abdumannob Baymenov. ‒ Boʻlimimiz tasarrufida elektrovozlar va teplovozlar, vagon poyezdlari va samosvallar bor. Xodimlarimizning masʼuliyati katta, chunki yuk kechayu kunduz, jumladan, tunda ham tashiladi.
A.Baymenov rahbarligi ostida 215 kishi mehnat qiladi, shundan 204 nafari lokomotiv brigadalari aʼzolaridir. Ular orasida ikkita nafar ayol ‒ xronometr Muxlina Karimova va ofis farroshi Muqaddas Qurbonova ham bor.
Odatda lokomotivni ikki kishi ‒ mashinist va uning yordamchisi boshqaradi. Bu yerda, oʻz navbatida, tortish moslamasini boshqarishda nafaqat professional yondashuv, balki unga texnik xizmat koʻrsatish ham muhimdir. Yoʻlda nosozlikni tuzatish qobiliyati bundan kam ahamiyatga ega emas, garchi Abdumannob akaning soʻzlariga koʻra, nosozlik faktining oʻzi hech kimni umidsizlikka tushirmasligi,vahimaga qoʻymasligi kerak, chunki nosoz lokomotivni boshqasiga, muqobilga qoʻyish mumkin. Lokomotivning har doim oʻrnini bosuvchi, zaxirasi bor, chunki ishlab chiqarish jarayoni toʻxtatilmasligi kerak.
Ayni paytda liniyada 18-19 elektrovoz ishlab turibdi. Ulardan biri zavodga rejali taʼmirlash uchun yetkazib berildi, yana biri Toshkent zavodiga, uchtasi filialining elektrovoz deposida, bittasi manyovr, depoga biriktirilgan va doimo zaxirada.
Joriy yilning birinchi choragida temir yoʻlda yuk tashish koʻrsatkichlari qanday, degan savolga Abdumannob Baymenov shunday javob berdi:
‒ Toʻgʻrisini aytsam, hozircha yuqori koʻrsatkichlar bilan maqtana olmaymiz. YANVAR va fevral oylari biz, transport xodimlari uchun, ayniqsa, turli xil yogʻingarchiliklar sababli ogʻir boʻldi, siz bilganingizdek, koʻmir va u bilan bogʻliq foydali qazilmalarni qazib olish va tashishni qiyinlashtirmoqda. Gap shundaki, temir yoʻllar doimiy taʼmirlash tadbirlarini talab qiladi va bu borada siz, albatta, yoʻl xizmati xodimlariga havas qila olmaysiz. Yomgʻir va qorda, jazirama quyosh ostida va shamolli kunlarda ular har kuni izlarni yotqizish, koʻchirish va taʼmirlash bilan band. Biroq, shu bilan birga, yetarlicha muammolar mavjud, jumladan, temir yoʻl inshootlarini zarur ehtiyot qismlar va butlovchi qismlar bilan ahamiyatsiz taʼminlash bilan bogʻliq, bular shpallar, relslar, tayoqchalar va boshqalar.
"Oʻzbekkoʻmir" AJ tizimidagi sanoat temir yoʻllarining uzunligi 100 km.dan oshadi, ayrim yoʻllar vaqtinchalik va qayta yotqizishni talab qiladi, lekin zarurat boʻlmasa, bular shart boʻlmaydi.
Lokomotiv haydovchilarimizga oson emas. Tortish agregatlarini taʼmirlash uchun ehtiyot qismlar har doim ham yetarli emas. Bunday qismlarning aksariyati xorijdan keltiriladi. Togʻ-kon uskunalarini taʼmirlash zavodli ishchilariga rahmat, ular ehtiyot qismlarni oʻzlari ishlab chiqarib, mushkulimizni oson qilmoqdalar.
Abdumannob Baymenovning oʻzi 22 yildan buyon korxonada ishlab kelmoqda. U ishlab chiqarish jarayonini,ish joyidagi har bir mashinist va yordamchini yaxshi biladi, vijdonan mehnat qilayotganlarni maqtaydi, eʼtiborli, oʻz burchiga jiddiy yondashadi, murabbiylikni qadrlaydi.
Kamida yigirma yildan buyon tortish xizmatida mehnat qilib, kelayotgan elektrovoz mashinistlari Abdukarim Abdurahmonov, Shavkat Miralimov, Tohir Abdusalomov, Soatali Boboyev, Ikram Mamadiyev, Abdusalom Ashurovlar jamoa faxri. Ularning har birining shogirdlari bor, darvoqe, mashinist yordamchilari Zohid Turdiqulov, Rahmatjon Xoldorov, Doniyor Rajapov, Ahrorxon Axmatxonovlar – ayni damdagi masʼuliyatni oʻzlari ham toʻliq anglaydi. Bu yigitlar boʻlajak elektrovoz mashinistlaridir, ular uchun ustozlardan saboq olish, ishlab chiqarish tajribasini olish vaqti keldi.
‒ Filialimiz direktori Yernat Kukenov biz, teplovozchilarga doimo katta qiziqish bildiradi, – deydi Abdumannob aka, – u ham men kabi teplovoz mashinisti boʻlib ishlagan. Korxona rahbari xavfsizlik qoidalariga rioya qilishga alohida eʼtibor beradi, yigʻilish va suhbatlar oʻtkazadi, oʻzini qiziqtirgan savollarni beradi, hammani ketma-ket tekshiradi, bizdan ishda intizom, eʼtibor va masʼuliyat talab qiladi. Va menimcha, bu toʻgʻri.
Diana Andreyeva
Izohlar
Oxirgi yangiliklar:
Yong‘in xavfsizligi qoidalari targ‘ib qilinmoqda
Respublikamizda 15-noyabrdan boshlangan “Yong‘in xavfsizligi oyligi” tadbirlari davom etmoqda. O‘zbekiston Respublikasi Hukumat komissiyasining 2024-yil 28-...
O'qishDavlat xizmatchisiga tadbirkorlik taqiqlanadi
Shu yilning 6-dekabr kunidan “Manfaatlar to‘qnashuvi to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Qonuni kuchga kiradi. Shu munosabat bilan “O‘zbekko‘mir” aksiyador...
O'qishIste'molchi murojaati joyida ijobiy hal etildi
Aholi iste’molchilariga ko‘mir yoqilg‘isi yetkazib berish jarayonida fuqarolardan tushayotgan takliflar ham inobatga olinib, ular tomonidan kiritilayotgan muammoli masala...
O'qishRespublikamizda “Yong‘in xavfsizligi oyligi” boshlandi
O‘zbekiston Respublikasi Hukumat komissiyasining 2024-yil 28-oktabrdagi 2-son bayoniga asosan joriy yilning 15-noyabridan 15-dekabriga qadar Respublikamiz hududida “Yon...
O'qish